08 April 2013

RINDU

salam..
hai oollss..
*xmau mukadimah panjang2
disebabkan kerajaan buat highway untk mudahkan perjalanan kita smua so aku pun trus ke topik yg aku nak membebel ala2 tok nenek gitu. take note girls ! sriusly, kbelakangan ni mcm2 aku dngaq hal kwn2. actually mmang  la xbesaq mna. xsalah nak ambik berat psal kwn,tke care her/him or watever yg seangkatan dgnnya. tmbah2 yg kwn lama berbelas thun kann...jgn la sbb syg dkt kwn lebih had. klau lbih had jdi parah jgak. nak kata aku ckup besaq xdak la ckup bsaq sngt.bru 18 thun.bukan nak bajet 35 thun dah. wlaupun umoq 18 prlu ka nk buat pmikiran mcm childish??? xkan dsbbkan aku berkwn dgn hg dri tadika aku prlu lbihkan hang?? hg kwn aku,org lain pun kwn aku salah ka klau diri aku sndri nk bkwn dgn org lain jgak..msing2 bleh fkiaq yg mna betoi yg mna salah.aku salah tlg tegoq bukan nk buat eksperimen dri hati ke hati untk sebulan dua. 
sayang dan kawan xprlu nk campoq darab bahagi tolak pa smua tu. xsmua bnda kta bleh crta dkt kwn2 atau org trdkat kta.kdang2 prlu smpan jgak. xdak sapa fhm diri kita kcuali antra kita& ALLAH S.W.T ... xksah la aku lyan kwn asrama ka,kwn cik pah ka,or watever yg seangkatan dgnnya depa pun kwn2 aku jgak. smua org aku bkwn. xlbih xkurang. klau trsa terkurang tu sangat2 sorry. Dannnnnnn... aku dah tranfsform jd fawaa yg dulu balik. yang zaman2 form 1---form 3. manusia yang pentingkan diri sendiri and takda perasaan. aku suka life aku yg la ni. tkpyah pkir prasaan org lain. pkir hati sendiri ja .  -.-


1.Kawan tu bukan macam main FUTSAL. Mula-mula kejar… Dah dapat sepak…
2. Kawan tu bukan macam main SKATE. Mula-mula gosok…Lepas tu pijak…
3. Kawan tu bukan mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap…Dah dapat tendang…
4. Kawan tu bukan mcm PAMPERS. Dah pakai pastu buang…
5. Kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai…Dah sengkek gadai…
6. Kawan tu bukan macam PELANGI. Hari cerah hilang…Hujan gerimis baru muncul…
7. Kawan tu bukan macam KERETA. Rosak sikit jual …Beli baru…
8. Kawan tu bukan macam CHIPSMORE . Kejap ade kejap takde…
9. Kawan tu bukan macam BANK. Bila dah takde duit baru nak cari…
10. Lagi…Kawan tu macam ape ye??? Hmmmm…Haa…Kawan tu macam AWAK LA… Bila saya tulis artikel, awak akan baca dengan teliti sampai habis…


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...